Sæsonafslutning 2018
Pokalkvalifikation 2018

Flot nederlag (0)

Skrevet af Brian Kristensen d.04/03-2018

Endnu et flot nederlag på 2½-5½. Endnu en fin match af TSF-holdet mod BSF II, og endnu engang kom vi pænt over den samlede forventede score.
Vi havde to afbud igen, og da en af reserve fik influenza, endte vi med to 1300-folk på bræt 7 og 8. Både Peter Meldal og Benjamin Jensen kæmpede dog indædt, men var chanceløse i dag, men Benjamin virker til at synes det er kæmpesjovt at være med.
Martin Lee Lauritsen fik en pæn fordel ved indgangen til slutspil, men valgte at tage imod Skousens remis-tilbud, og dermed fik Martin afrundet en solid holdsæson for hans vedkommende. Jeg forsøgte mig for anden gang i træk med en art Pirc defense, uden at det af den grund var meget defense over det, og jeg tabte i sikker stil. Måske lærte jeg noget?
Jan Mose Nielsen tabte også, jeg så ikke hvordan, og Anton Marthedal måtte desværre også ned, selvom han forsøgte med en fælde, som så flot ud rent visuelt, men som modstanderen undlod at vade i. Til sidst kom opmuntringerne. Hasan Yildiz har endnu ikke scoret et eneste point i år, men kom denne gang på tavlen med en fin gevinst over sin 2100-modstander, og vandt dermed også rating i år, som de fleste andre på holdet.
Kun Nørby og jeg taber nogle få rating-point, og det kunne sagtens være gået anderledes. Alle andre kan sætte rating ind på kontoen.
Michael Nielsen har spillet fænomenalt de sidste par år, og sluttede af i fin stil mod BSF' stærke 1.bræt, som gik helt galt i tidnøden, efter at Michael pludselig fik centraliseret sine tunge skyts, og smutter over 2200 i elo, og lever dermed fuldt op til sit gamle kaldenavn Michael elo Nielsen.
Dermed 2,5-5,5, et point over forventet score - igen!

montblanc replica audemars piguet replica
De fleste på holdet har vundet pæne ratinggevinster og vi fik 3 point i snit, bortset fra kampen mod Køge, hvilket er klart godkendt, men ikke nok til at undgå nedrykning fra 1.division for andet år i træk. Sidste år blev vi reddet efter målstregen, da Philidor trak sig, men nu må vi ned i 2.division. Sammen med K.41, som tabte det direkte nedrykningsslag til Frederiksberg.

Vinterturneringen
2017/2018